Comenius
Actiunea 1
Socrates
- Program al Uniunii Europene în domeniul educatiei
- faza a II-a (1 ianuarie 2000 – 21 decembrie 2006)
- baza legala a Programului Socrates – articolele 149 si
150 din tratatul Uniunii Europene
- deviza Programului Socrates – “educatie si cultura”
Comenius
- Prima din cele 8 actiuni ale Programului
- Socrates este dedicata învatamântului
preuniversitar
- Vizeaza:
1. Cresterea calitatii învatamântului
2. Consolidarea dimensiunii europene a educatiei
3. Promovarea învatarii limbilor straine
Structura
Actiunii
Comenius
Formarea initiala si continua a
Profesorilor
Parteneriatele
scolare
Proiecte scolare
Proiecte lingvistice
Proiecte de dezvoltare
Scolara
Proiectele
scolare
- axate pe elev
- parteneriat multilateral (minimum 3 tari europene)
- durata: 3 ani consecutivi
- profesorii si elevii lucreaza împreuna asupra unei teme
de interes comun, ceea ce permite:
- schimbul de experienta
- descoperirea diversitatii culturale, sociale, economice a Europei
- cresterea cunostintelor generale
- motivarea învatarii limbilor straine
Proiect scolar Comenius 1
"De la legende stravechi la simboluri contemporane"
-
depus la 1 februarie 2004
- durata: 3 ani ( 2004-2007 )
- primul an de proiect: 1 septembrie 2004 – 31 iulie 2005
- limba proiectului – limba franceza
Partenerii
• Colegiul National “Ion Maiorescu” din Giurgiu,
România – coordonator de proiect
• Collège “Corintin Rioux” din Moutiers
les Mauxfaits, Franta
• Scuola Media Statale “Ugo Foscolo” din Foggia,
Italia
Obiectivele proiectului
-
cunoasterea patrimoniului cultural regional si national
- cunoasterea si întelegerea diversitatii culturale a tarilor
din Europa prin intermediul asemanarilor si/sau deosebirilor dintre
legendele, miturile fiecarei tari din proiect
- motivarea elevilor pentru cunoasterea limbilor straine
- utilizarea noilor tehnologii
- cresterea autonomiei elevilor si a încrederii în ei
însisi
Activitatile
Proiectului
Anul
I
-
documentare si colectare de legende si mituri din regiunea respectiva
- sistematizarea materialului gasit
- prezentarea celor mai bune legende si mituri celorlalti colegi
din scoala
- stabilirea unui top de 5 legende – prin vot
- traducerea în franceza si transmiterea catre parteneri
- stabilirea unui top din cele 15 legende reunite
- vizualizarea primelor 3 legende prin desene, picturi, colaje,
o reprezentare teatrala etc.
- gasirea unui logo pentru proiect
- realizarea paginii de Internet a proiectului
Anul II
-
stabilirea celor mai importante sarbatori traditionale cat si a
ritualurilor ce decurg din acestea
- realizarea unui poster pentru fiecare sarbatoare
- fotografierea acestora si transmiterea catre parteneri
- postarea fotografiilor pe pagina de Internet
- evidentierea asemanarilor si/sau deosebirilor in cadrul acelorasi
sarbatori in tari diferite
- realizarea unui calendar comun din cele mai bune fotografii
Anul
III
-
realizarea unei liste a elementelor simbolice apartinand din acelasi
timp: trecut si prezent
- realizarea si difuzarea unui chestionar care sa selecteze un anumit
numar de simboluri moderne pentru a vedea care este semnificatia
acestora in opinia persoanelor ce vor completa chestionarul
- studierea rezultatelor ne va permite realizarea unui glosar explicativ
al simbolurilor ce va pune in evidenta asemanarile/diferentele intre
reprezentarile mentale ale simbolurilor pe care le avem in fiecare
tara
Produsele
finale
-
o pagina Internet
- un calendar comun ilustrat cu posterele realizate
- un glosar explicativ al simbolurilor
- un CD multimedia “Europa intre legende, mituri si simboluri”
- o reprezentatie teatrala/o expozitie de desene
- o caseta video a tuturor activitatilor
* Pentru a descarca prezentarea oficiala a
proiectului dati click aici.
|